„Leute Zentrum” realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027 pod nazwą „LOWE Sochaczew – kompetencje mieszkańców Mazowsza na najwyższym poziomie”.
Projektem zostanie objętych 90 (55K/35M) osób dorosłych zainteresowanych z własnej inicjatywy wsparciem w zakresie kompetencji podstawowych poza BUR, w wieku 18+ z niskimi kwalifikacjami, zamieszkałych lub uczących się/pracujących na terenie powiatu sochaczewskiego w województwie mazowieckim w rozumieniu KC.
Celem projektu jest nabycie kompetencji podstawowych/kluczowych w zakresie języka obcego, kompetencji cyfrowych oraz społecznych przez 90 osób dorosłych.
Osiągniecie celu projektu nastąpi poprzez realizację następujących działań: indywidualne doradztwo zawodowe, powołanie nowego LOWE, stworzenie Centrum Rozwoju Umiejętności oraz zajęcia z kompetencji kluczowych. W ramach projektu zostanie zakupiona nowa pracownia językowa, z której będą mogli korzystać uczestnicy podczas swoich zajęć z kompetencji języka obcego.
Rekrutacja:
Rekrutacja odbędzie się dwa razy: II-IV 2024 i VII-IX 2024 r.
I Etap: Złożenie dokumentów przez kandydata w Biurze Projektu: ankiety rekrutacyjnej, oświadczenia: o statusie na rynku pracy, o uczestnictwie w kształceniu z własnej inicjatywy, zamieszkaniu/pracy w województwie mazowieckim w powiecie sochaczewskim, ksera świadectwa szkolnego lub oświadczenia potwierdzającego wykształcenie, ksera dowodu osobistego lub oświadczenia o wieku, dokument potwierdzający stopień niepełnosprawności (jeśli dotyczy).
II Etap: Każdy kandydat wypełni test wiedzy w kierunku kształcenia, na który zgłasza zainteresowanie, im mniej poprawnych odpowiedzi, tym więcej punktów zdobywa kandydat.
Działania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu:
- Indywidualne doradztwo edukacyjno – zawodowe dla każdego uczestnika w wymiarze 4h/os, na którym zostanie stworzony indywidualny plan rozwoju edukacyjno – zawodowego, wytyczający dalszą ścieżkę edukacyjno – zawodową z zaplanowaniem form wsparcia w projekcie, niezbędnych narzędzi drogi po projekcie.
- Powołanie nowego LOWE.
- Zaproszenie do partnerstwa partnerów lokalnych oraz przeprowadzenie 6 spotkań partnerskich, średnio raz w miesiącu, po których zostanie podpisane wspólne porozumienie partnerskie.
- Konferencja nt. uczenia się przez całe życie, która ma na celu promowanie idei kształcenia ustawicznego, zmianę postaw członków społeczności nt. edukacji i podnoszenia kompetencji oraz prezentująca działalność LOWE i korzyści z tego płynące.
- Stworzenie Centrum Rozwoju Umiejętności – wyposażone w stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu, broszury informacyjne dotyczące kształcenia, edukacji, rynku pracy, bieżącą prasą branżową i ogłoszeniami o pracę. Otwarte od poniedziałku do piątku. Nad całością pracy LOWE, w tym Centrum będzie czuwał Koordynator LOWE
- Usługa Animatora LOWE, który będzie pracował z uczestnikami od momentu przyjęcia do projektu, aż do zakończenia udziału w nim.
- Kursy kompetencji:
– cyfrowych (100h/gr.) 3 grupy po 10 osób, zajęcia po 6-8h/dzień, Efekty uczenia: kursant wyszukuje informację online korzystając z wyszukiwarek internetowych i dokonuje ich selekcji, zapisuje treści i pliki i wraca do nich oraz przesyła je np. e-mail, kontaktuje się z innymi osobami za pomocą narzędzi komunik., współpracuje z innymi korzystając z TIK, tworzy proste treści cyfrowe, wprowadza zmiany do stworzonych treści, korzysta z usług publicznych poprzez TIK, ma umiejętność programowania proceduralnego i obiektowego, obsługuje programy komputerowe i Internet, nabył umiejętności podstawowe obsługi programów graficznych, tworzenia prostych animacji, ma umiejętność kodowania, opracowuje i wykorzystuje bazy danych i inne.
– języka obcego (80h/gr.) 3 grupy po 10 osób, zajęcia po 2-4h/dzień, zajęcia będą rozwijały umiejętności konwersacji w j. obcym, naukę słownictwa, przygotowywania wypowiedzi pisemnych oraz przygotowywania dokumentów aplikacyjnych w nauczanym języku. Efekty uczenia m.in.: posługuje się słownictwem z zakresu: pracy, zawodowego, miary, czasu, podróży i inne, prowadzi konwersacje w j. obcym, nabył umiejętności pracy w grupie, rozumienia, jest kreatywny, przygotowuje dokumenty aplikacyjne i prowadzi rozmowę kwalifikacyjną w j. obcym
– języka obcego z elementami rozwoju kompetencji społecznych (70h/gr. – 55h zajęcia z j. obcego,15h komp. społecznych), 3 grupy po 10 osób, zajęcia po 2-4h/dzień, Zajęcia będą rozwijały umiejętności konwersacji w j. obcym, naukę słownictwa, wraz z kompetencjami społecznymi. Efekty uczenia: uczestnik posługuje się słownictwem w j. obcym, prowadzi konwersacje w j. obcym, prowadzi rozmowę kwalifikacyjną w j. obcym, przygotowuje dokumenty aplikacyjne w j. obcym, nabył umiejętności pracy w grupie, wie jak prezentować swoje racje i poglądy, potrafi się skutecznie komunikować, zna style uczenia i inne, zna techniki słuchania i zadawania pytań.
Każdy uczestnik zostanie wyposażony w materiały szkoleniowe dla uczestników – podręcznik zgodny z wybranym kierunkiem kształcenia, notatnik, długopis.
- Zakup pracowni językowej do nauki języków obcych.
Etap III i IV nabywania kompetencji: Na koniec każdego kursu przeprowadzony zostanie egzamin końcowy, badający poziom nabycia założonych efektów uczenia się, przeprowadzonego na podstawie opracowanych kryteriów oceny, po zdaniu którego (min. 60%) uczestnik otrzyma zaświadczenie o nabyciu kompetencji. Ponadto uczestnicy wypełniać będą testy wiedzy (na początku, w trakcie i na końcu udziału w projekcie), które pozwolą na porównanie zdobytej wiedzy-aby uznać że dana osoba nabyła kompetencje musi uzyskać lepsze wyniki niż w 1 teście o min. 70%
Wartość projektu: 323 373,75 zł
Dofinansowanie UE: 274 867,69 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Dokumentacja: