„Wykwalifikowany uczeń- nowoczesny pracownik na regionalnym rynku pracy”

„Wykwalifikowany uczeń- nowoczesny pracownik na regionalnym rynku pracy” – 2021/2027

 

„Leute Zentrum” realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027 pod nazwą „Wykwalifikowany uczeń- nowoczesny pracownik na regionalnym rynku pracy”

Projektem zostanie objętych 100 (40D/60Ch) uczniów w wieku 14-20l. kształcących się w kierunkach T. informatyk-40os., T.programista-20os.,T.usług fryzjersko-kosmetycznych-20os., T. logistyk-20os., uczęszczających do klas I-IV w roku szkolnym 2024/2026 oraz 2025/2026 do Technikum Kształcenia Zawodowego nr 1 im. mjr. F. Kozubowskiego w Sochaczewie, zamieszkałych w rozumieniu przepisów KC na terenie województwa mazowieckiego.

Celem projektu jest nabycie nowych kompetencji zawodowych w zakresie informatycznym, fryzjerstwa lub logistycznym oraz podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych przez 90 uczniów (35D/55Ch) oraz podniesienie atrakcyjności oferty kształcenia szkoły.

Osiągniecie celu projektu nastąpi poprzez realizację następujących działań: doposażenie pracowni zawodowych, zajęcia specjalistyczne zawodowe i zajęcia z kompetencji kluczowych, udział w doradztwie zawodowym,  zdobywanie doświadczenia poprzez udział w stażach uczniowskich.

Rekrutacja:

Rekrutacja odbędzie się dwa razy: II 2025 i IX 2025 r.

I Etap: Dostarczenie kompletu dokumentów przez uczniów – ankieta rekrutacyjna, oświadczenie kandydata, deklaracja uczestnika, oświadczenie RODO, ksero legitymacji, ksero opinii lub orzeczenia PPP, w przypadku os. z niepełnosprawnością wymagane orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub inny dokument potwierdzający niepełnosprawność.

II Etap: Każdy uczeń przejdzie ocenę merytoryczną.

Działania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu:

  1. Doposażenie pracowni zawodowych
  2. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne zawodowe Blok zawodowy (108h/gr.) – Zajęcia 3h/tyg. przez 36tyg. na 1 gr., powstanie 10 gr. po 10 os.(po 5 gr. na każdą turę) w tym 4 gr. informatyczne, 2 gr. programistyczne, 2 gr. fryzjerskie, 2gr. logistyczne. Zajęcia będą miały za zadanie uzupełnienie wiedzy zawodowej zdobywanej na zajęciach szkolnych oraz poszerzenie jej w zakresie uzdolnień zawodowych uczniów. Efekty uczenia się dla poszczególnych zawodów: T. informatyk: potrafi zaprojektować fabułę, mechanikę gry komputerowej, przeanalizować poziom gry wideo z uwagi na zastosowane w nim elementy prowadzenia rozgrywki, scharakteryzować wybrane środowiska projektowania gier 2D i 3D, tworzyć nagrania multimedialne, klipy reklamowe, montować nagrania, programować gry i aplikacje i inne. T. programista: tworzy programy komputerowe w określonym języku programowania i umie wprowadzić je do użytku, projektuje bazy danych i strony internetowe, programuje i testuje aplikacje. T. usług  fryzjerskich: będzie przygotowany do wykonywania w podst. zakresie zabiegów pielęgnacyjnych włosów, wykonywania zabiegów chemicznych włosów, wykonywania strzyżenia włosów, wykonywania stylizacji fryzur, wykonywania koloryzacji włosów i inne. T. logistyk: zna regulacje prawne obowiązujące w różnych gałęziach transportu, umie planować i organizować prace związane z procesem logistycznym w łańcuchach dostaw, zarządzać zapasami oraz samodzielnie organizować prace związane                     z gospodarką magazynową i gospodarką odpadami.
  3. Kształtowanie kompetencji kluczowych:

– koło języka obcego (72h/gr.) – zajęcia 2h/tyg. przez 36 tyg., 10 gr. po 10 os.(po 5gr. na każdą turę), Zajęcia będą rozwijały umiejętności konwersacji w j. obcym, naukę słownictwa, przygotowywania wypowiedzi pisemnych oraz przygotowywania dokumentów aplikacyjnych w nauczanym języku. Efekty uczenia m.in.: posługuje się słownictwem z zakresu: praca, zawodowego, miary, czas, podróż i inne, prowadzi konwersacje w j. obcym, nabył umiejętności pracy w gr., rozumienia, jest kreatywny, przygotowuje dokumenty aplikacyjne i prowadzi rozmowę kwalifik. w j. obcym itp. Zajęcia rozwijają kompetencję posługiwania się j. obcym.

–  Koło „logicznego myślenia” (36h/gr.) – zajęcia 1h/tyg. przez 36 tyg., stworzone 10gr. po 10os.(po 5gr. na każdą turę). Zajęcia skupiać się będą na rozwoju umiejętności rozumienia, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów przez uczniów, niezbędnych w odnalezieniu się w miejscu pracy, co wynika ze zdiagnozowanych problemów i potrzeb pracodawców oraz uczniów. Efekty kształcenia: uczeń znajduje trafne rozwiązania problemów/postawionych zadań, wyznacza cele, potrafi dokonywać trafnych wyborów, odróżnia fakty od mitów, skutecznie argumentuje i uzasadniania twierdzenia, poprawnie rozumuje i wyciąga trafne wnioski itp.

  1. Prowadzenie Punktu Informacji i Kariery.
  2. Indywidualne doradztwo edukacyjno – zawodowe – każdy uczestnik, objęty będzie indywidualnym doradztwem zawodowym w wymiarze 3h na cały cykl nauki.
  3. Warsztaty społeczne 20 warsztatów po 10os. (5h/warsztat) Zajęcia będą nastawione na rozwój umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, kreatywności, innowacyjności, umiejętności uczenia się i pracy w zespole. Prowadzone w formie grupowego warsztatu przy wykorzystaniu różnych form zajęć np. wystąpienia, czytanie tekstów źródłowych, opracowywania prezentacji multimedialnych i wizualnych itp. Efekty uczenia: uczeń zna przyczyny przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społecznych, zna zasady pracy w grupie, wie jak prezentować swoje racje i poglądy, potrafi skutecznie komunikować, uczeń wie jak budować konstruktywne relacje międzyludzkie, zna techniki słuchania i zadawania pytań, potrafi prezentować swoje racje na forum publicznym, zna style uczenia się, jest przedsiębiorczy i inne.
  4. Staże uczniowskie

Etap III i IV nabywania kompetencji: Na koniec każdego kursu przeprowadzony zostanie egzamin końcowy, badający poziom nabycia założonych efektów uczenia się, przeprowadzonego na podstawie opracowanych kryteriów oceny, po zdaniu którego (min. 60%) uczestnik otrzyma zaświadczenie                o nabyciu kompetencji. Ponadto uczestnicy wypełniać będą testy wiedzy (na początku, w trakcie i na końcu udziału w projekcie), które pozwolą na porównanie zdobytej wiedzy-aby uznać że dana osoba nabyła kompetencje musi uzyskać lepsze wyniki niż w 1 teście o min. 70%

 

Wartość projektu: 1 340 380,80 zł
Dofinansowanie UE: 1 139 323,68 zł

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie