Technikum informatyczne

Kierunek informatyczny

 

 

Czas trwania nauki – 5 lat

Kształcenie odbywa się w systemie dziennym

Przedmiot rozszerzony: matematyka

Języki obce: język angielski, język niemiecki lub język hiszpański

Kod zawodu – 351203 technik informatyk

Partnerzy:

 

 

 

Nasza szkoła jest jedyną w regionie proponującą uczniom zdobycie wiedzy w zakresie tworzenia gier komputerowych lub multimediów

 Interesuje Cię jak zbudowana jest gra video, w jaki sposób tworzy się występujące w niej postaci oraz wszelkiego rodzaju animacje, a co sprawia że fabuła gry jest osadzona w rzeczywistym świecie?

A może pasionujuesz się fotografią, filmami, teledyskami i reklamami? U Nas rozwiniesz swoje umiejętności i podpatrzysz warsztat specjalistów w swoich branżach.

 

Czym są przemysły kreatywne? To branża oparta na kreatywnych, innowacyjnych i wynikających z talentu działaniach twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i designu. W dobie Internetu, powszechności smartfonów, tabletów i innych nośników multimedialny, każdy kto ma otwartą na nowe pomysły głowę, lubi poszukiwać i chce kreować otaczającą Nas rzeczywistość może stać się częścią świata kreatywnych przemysłów. Dzieje się tak, gdyż zawodowcy z tego sektora zajmują się zarówno produkcją czy rozpowszechnianiem na skalę masową (filmy, gry video, wzornictwo przemysłowe, reklama, audycje telewizyjne), jak również prowadzą działalności o charakterze artystyczno-widowiskowym (pokazy mody, sesje zdjęciowe, wydarzenia artystyczne).

 

Branże i zawody w przemysłach kreatywnych

Do sektora kreatywnego zaliczamy: gry wideo, oprogramowania, grafika komputerowa, grafika użytkowa, reklama, design, fotografia, film i wideo, telewizja i radio, architektura, muzyka,  sztuki performatywne, projektowanie i pokazy mody, kreacje wizerunku.

 

Stypendia i dodatkowe zajęcia zawodowe

Już od drugiego roku nauki w naszej szkole osiągając najlepsze wyniki w nauce, masz szansę otrzymania od dyrektora szkoły specjalnego stypendium zwalniającego z opłaty czesnego za wskazane przez dyrektora miesiące. Uzyskując najlepsze wyniki w nauce, masz szansę na stypendium w każdym roku nauki, aż do ukończenia szkoły. Ponadto organizowane będą wyjazdy w ramach projektów EFS.

Dodatkowo będziesz moógł/mogła uczestniczyć w dodatkowych specjalistycznych zajęciach zawodowych prowadzonych z praktykami i specjalistami z danej dziedziny tj. multimedia, grafika 3D.

 

Proponujemy Ci naukę w zakresie:

> tworzenie gier komputerowych– nabędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu programowania, projektowania nowoczesnych interfejsy-ów gier, tworzyć modele przestrzenne oraz animacje obiektów 2D i 3D, projektować fabułę i scenariusze gier. Staniesz się twórcą gier wideo lub poszczególnych jej elementów tj. postaci, tła, czy tez podkłady muzyczne.

Zajmowane stanowiska- Projektant gier komputerowych, Grafik komputerowy 2D i 3D, Grafik komputerowy multimediów Tester aplikacji i oprogramowania, Webmaster, Projektant grafiki stron internetowych, Montażysta, Operator kamery i inne.

 

> multimedia– nabędziesz umiejętności obsługiwania programów graficznych tj. Adobe Photoshop, Ilustrator, Dreamweaver, Corel Draw, AutoCAD, nauczysz się projektować kreatywną grafikę wektorową, rastrową i trójwymiarową, tworzyć filmy i animacje komputerowe, kreować wizerunek w mediach społecznościowych, tworzyć layouty stron www, sklepów, forów internetowych, przygotowywać publikacje do druku.

 

Kształcenie praktyczne zawodu- zajęcia odbywają się w 3 pracowniach zawodowych informatycznych wyposażonych w stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych, graficznych, poprzez warsztaty prowadzone przez przedstawicieli firm z branży informatycznej oraz cykliczne zajęcia praktyczne prowadzone u pracodawców. W drugim i trzecim roku nauki uczniowie odbywają praktyki zawodowe w wymiarze po 140h każde.

 

Perspektywy zatrudnienia- po zakończeniu nauki absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie m.in. w firmach projektowania gier komputerowych, zajmujących się rozrywką interaktywną, agencjach reklamowych, telewizji, studiach graficznych, firmach IT, instytucjach kultury, własnej działalności gospodarczej.

 

Kwalifikacje:

 

INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych.

INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych.